Zoek jouw persoonlijke reisagent
  Vind jouw reisadviseur:

Maandagmorgen is de Thomas Cook Group, de overkoepelende organisatie van Thomas Cook Group Nederland, failliet verklaard. We begrijpen dat dit veel vragen bij onze reizigers oproept

Laatste update: dinsdag 25 september 2019, 16.30 uur
 

Vanuit Personal Touch Travel werken we samen met diverse reisorganisaties. Thomas Cook is er hier één van. Onderstaande bericht is alleen van toepassing voor reizigers die op hun bevestiging zien staan dat hun reis door Thomas Cook wordt uitgevoerd. Personal Touch Travel is een gezond bedrijf en dit nieuws heeft geen invloed op andere reizen. Uiteraard worden door onze reisadviseurs op dit moment geen reizen van Thomas Cook meer verkocht.
 

Wat is er bekend over het faillissement van Thomas Cook?

Tot onze grote spijt is maandag 23 september het Britse onderdeel van Thomas Cook failliet verklaard. Het stopt hierdoor direct met alle activiteiten. Hoewel men hoopte nog een noodplan te kunnen realiseren voor de Nederlandse tak is er nu ook financieel onvermogen aangemeld bij de SGR.
 

Wat betekent dit voor onze reizigers?

Alle activiteiten van Thomas Cook Nederland zijn gestaakt; dit betekent dat reizen zoals gepland geen doorgang meer kunnen vinden.Uit de reacties van onze ongeruste klanten bleek dat zij vooral op vakantie willen gaan en het liefst zo snel mogelijk de omboekingsmogelijkheden wilden weten. De beschikbaarheid kan op dit moment beperkt zijn op specifieke bestemmingen en data. Indien je geen nieuwe vakantie wilt boeken, zullen wij namens jou een claim indienen bij SGR. De uitbetaling van jouw reissom zal afhankelijk van de omvang van de schade en het aantal gedupeerden wel enige tijd duren. Op dit moment kunnen wij helaas geen termijn noemen. Wil je gebruikmaken van de mogelijkheid tot een claim via de SGR en jouw (aan)betaling terug ontvangen? Neem contact op met je persoonlijke reisadviseur.
 

Ben je ter plaatse en ondervind je problemen?

Loop je tegen betalingsproblemen aan bij de accommodatie? TUI reikt hierin de helpende hand voor mensen ter plaatse en kijkt graag mee naar oplossingen voor je. Je kunt hen in uiterste noodgevallen bereiken via 070 30 711 11. Heb je een vraag over de terugvlucht? Neem dan altijd contact op met de vliegmaatschappij waarmee je terugvliegt. Nagenoeg alle vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijk ook naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek.

Meer informatie vanuit de SGR over het faillissement van Thomas Cook >>

Hieronder vind je de vragen die ons het meest worden gesteld.

Ik wil graag een nieuwe vakantie boeken.

Hiervoor kan je contact opnemen met één van onze reisadviseurs. Als je al een (aan)betaling hebt gedaan kunnen we je helpen zodat je nu alleen de eventuele meerprijs hoeft te betalen. Wij zullen het (aan)betaalde bedrag namelijk claimen bij de SGR en als restantbetaling voor je nieuwe reis gebruiken.
 

Ik wil niet omboeken, maar mijn reissom graag terugkrijgen. Kan dit ook?

Indien je geen nieuwe vakantie wilt boeken, zullen wij namens jou een claim indienen bij SGR. De uitbetaling van jouw reissom zal afhankelijk van de omvang van de schade en het aantal gedupeerden wel enige tijd duren. Op dit moment kunnen wij helaas geen termijn noemen. Wil je gebruikmaken van de mogelijkheid tot een claim via de SGR en jouw (aan)betaling terug ontvangen? Neem contact op met je persoonlijke reisadviseur.
 

Waarom moet ik wachten tot de SGR uitbetaald en krijg ik het niet direct?

We begrijpen dat een vakantie een aanzienlijk bedrag is voor veel mensen en dat je dit het liefst zo snel mogelijk terug wilt. Wij zijn hierin echter afhankelijk van de snelheid van de SGR. Een andere optie is om wel te gaan voor een nieuwe vakantie. Dan hebben we een ander protocol en kunnen we het reeds betaalde bedrag wel verrekenen.
 

Ik heb extra kosten gemaakt voor bijvoorbeeld parkeren/visum/autohuur/stoelreserveringen/bagage. Krijg ik dit ook terug?

Alles wat je bij één van onze reisadviseurs hebt geboekt én dus op de boekingsbevestiging hebt staan, wordt verrekend bij een omboeking of teruggestort als de claim door de SGR is afgewikkeld. Wanneer je bij externe partijen andere ‘producten’ hebt aangeschaft of die na boeking hebt gedaan, dien je met hen in contact te treden over eventuele terugbetaling. Je hebt immers aan hen betaald.
 

Kan ik de tickets behouden als ik zelf de accommodatie regel?

Nee helaas, jouw reis is als pakketreis geboekt via Thomas Cook en per direct te komen vervallen.
 

Hoe weet ik of mijn reis is ondergebracht bij Thomas Cook?

Kijk op je boekingsbevestiging of neem contact op met jouw reisadviseur.
 

Ik had oorspronkelijk geboekt bij Neckermann. Kan ik ook bij jullie terecht voor een nieuwe boeking en verrekening conform SGR?

Ja, dit kan! Neem contact op met één van onze reisadviseurs. Kijk op https://www.personaltouchtravel.nl/nl/vind-jouw-mobiele-reisbureau voor de reisadviseur bij jou in de buurt. Die kan jou helpen met het boeken van een nieuwe reis en zorgen dat je alleen de eventuele meerprijs betaalt. Neem hiervoor wel de boekingsbevestiging, factuur en betaalbewijs mee van je geboekte reis.

 

Personal Touch Travel is lid van de ANVR Personal Touch Travel is lid van de SGR Personal Touch Travel is lid van het Calamiteitenfonds

Wij gebruiken cookies om het bezoeken van onze website gemakkelijk en gebruiksvriendelijk te maken.
Voor meer informatie kun je ons privacybeleid doorlezen.